New campaign focuses on impacts of single use plastic cutlery

As part of its commitment to reduce single use plastics in the United Arab Emirates, marine conservation group, Azraq has announced a campaign specifically targeting plastic cutlery in the region.

 The campaign, entitled #uselessutensils enables residents to provide their leftover plastic cutlery Freedom Pizza delivery drivers or at collection points offered by Carcluccio’s, Beitfann Studio and Lush Middle East within the United Arab Emirates between 5 May to 15 June 2019, after which they will be provided to Azraq’s member schools and partner artist, Mariska Nell to turn into artwork.

 Managing Director of Azraq, Natalie Banks, stated that the schools would be competing against each other to have the most impactful artwork, utilising the plastic utensils as well as raising awareness of the concerns of plastic utensils on the marine environment.

 “In 2016, Worldcentric.org estimated that 40 billion plastic utensils were used every year in the United States alone, the majority of which were thrown out after just one use, ending up in landfills and waterways,” Ms Banks said.

 “Plastic utensils are among the items that we have found along the coastlines of the United Arab Emirates during our beach clean ups and are, like plastic straws, most of the time unnecessary.”

 Launched over Ramadan, Azraq is urging everyone to avoid unnecessary plastic for the health of both humanity and the environment and encouraging the hospitality industry in particular to reconsider their reliance on single use plastic.

 “Outlets have focussed on ditching the plastic straw in the UAE as part of our #stopsucking campaign launched last year; the year we are urging them to ditch the plastic utensils, providing an alternative like bamboo or birchwood sets and making customers opt-in for these,” Ms Banks said.

 “Most of the time, home and work deliveries don’t need to have plastic utensils included with the order as the person has access to their own cutlery.”

 This is yet another example underneath Azraq’s Marine Debris campaign, which has to date focussed on cigarette butts, balloon releases and plastic straws as well as offering beach clean ups as part of corporate social responsibility for schools and corporates, of how small changes can have big impacts.

 To find out further information regarding the #useless utensils campaign visit: https://azraqme.org/uselessutensils

END

#

لمزيد من المعلومات يرجى الاتصال:
ناتالي بانكس ، مدير ، الأزرق +971 50 150 5851
manager@azraqme.org

 

حملة جديدة تركز على اثار ادوات المائدة احادية الاستخدام  

كجزء من التزامها بالحد من استخدام البلاستيك مرة واحدة في منطقة الإمارات العربية المتحدة ، أعلنت أزرق، مجموعه الحفاظ على البيئة البحرية، عن حملة تستهدف أدوات المائدة البلاستيكية على وجه التحديد.

تُمكّن الحملة ، التي تحمل عنوان #uselessutensils ، السكان من توفير بقايا البلاستيك سائقي توصيل توصيل Freedom Pizza أو في نقاط التجميع التي تقدمها Carcluccio’s ، استوديو Beitfann و Lush Middle East داخل دولة الإمارات العربية المتحدة بين 5 مايو و 15 مايو.

في يونيو 2019 ،سوف يتم توفيرها للمدارس الأعضاء في أزرق والفنان الشريك ، ماريسكا نيل لتتحول إلى عمل فني.

صرحت مديرة أزرق ،ناتالي بانكس، بأن المدارس ستتنافس ضد بعضها البعض للحصول على أكثر الأعمال الفنية تأثيراً ، وذلك باستخدام الأدوات البلاستيكية بالإضافة إلى زيادة الوعي بمخاوف أدوات المائدة البلاستيكية على البيئة البحرية.

"في عام 2016 ، قدرت Worldcentric.org أن 40 مليار أداة مائدة بلاستيكية تستخدم كل عام في الولايات المتحدة وحدها ، تم إلقاء معظمها بعد استخدام واحد فقط ، وينتهي بها المطاف في مدافن النفايات والمجاري المائية" ، قالت السيدة بانكس.

"تعتبر أدوات المائدة البلاستيكية من بين العناصر التي وجدناها على طول سواحل دولة الإمارات العربية المتحدة خلال عمليات تنظيف الشاطئ لدينا وهي ، مثل المصاصات البلاستيكية، غير ضرورية في معظم الأوقات." 

تم إطلاق مشروع أزرق خلال شهر رمضان ، وهو يحث الجميع على تجنب استخدام البلاستيك غير الضروري لصحة البشرية والبيئة وتشجيع قطاع الضيافة بشكل خاص على إعادة النظر في اعتمادهم على البلاستيك المستخدم مرة واحدة.

"ركزت منافذ البيع على التخلص من المصاصات البلاستيكية في الإمارات كجزء من حملة #stopsucking التي أطلقتها العام الماضي ؛ وقالت السيدة بانكس: "في العام الذي نحثهم فيه على التخلص من أدوات المائدة البلاستيكية ، وتوفير بديل مثل الخيزران أو خشب البتولا وجعل العملاء يشتركون في هذه الأدوات".

"في معظم الوقت ، لا تحتاج توصيلات المنازل والعمل إلى أدوات بلاستيكية متضمنة في الطلب نظرًا لأن الشخص لديه حق الوصول إلى أدوات المائدة الخاصة به." 

هذا مثال آخر تحت حملة أزرق للمخلفات البحريه  التي ركزت حتى الآن على أعقاب السجائر وإطلاق البالونات والمصاصات البلاستيكية بالإضافة إلى تقديم عمليات تنظيف الشاطئ كجزء من المسؤولية الاجتماعية للشركات للمدارس والشركات ، حول كيف يمكن للتغييرات الصغيرة أن تكون كبيرة الآثار.